رفتن به محتوای اصلی
۷ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹

با صدور پیامی شهردار قم افتخارآفرینی تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی ایران در عرصه جهانی را تبریک گفت

با صدور پیامی؛ شهردار قم افتخارآفرینی تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی ایران در عرصه جهانی را تبریک گفت
شهردار قم با صدور پیامی کسب رتبه اول تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی کشور را در المپیاد جهانی و در رقابت با 50 کشور جهان تبریک گفت و وجود چنین فرزندان و جوانانی را افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی عنوان کرد.

در پیام تبریک دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد آمده است:

خبر مسرت‌بخش و غرورآفرین کسب رتبه نخست دانش آموزان عزیز ایرانی در المپیاد جهانی نجوم یک‌بار دیگر نشان داد که فرزندان این آب‌وخاک همانند پدران و اسلاف عالم و دانشمند خود چون ابن هیثم، ابوریحان بیرونی، عمرخیام، خواجه‌نصیرالدین طوسی، غیاث‌الدین جمشید کاشانی و بسیاری دیگر از بزرگان علم و حکمت، جایگاهی عظیم، ممتاز و تأثیرگذار در دنیای علم و در برابر دیدگان جهانیان دارند.

این در حالی است که رتبه دوم این رقابت‌ها به تیم آمریکا رسید، کشوری که با تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری، بسیاری از جوانان ایران اسلامی را از دسترسی به منابع دست‌اول علمی جهان محروم کرد، اما این دشمنی‌ها نتوانست موجب پا پس کشیدن دانش آموزان پرتلاش ایران شود و این عزیزان با همتی بلند توانستند نام خود را در میان شناخته‌شدگان علم نجوم در دنیای معاصر ثبت کنند.

قطعاً این جایگاه با زحمات شبانه‌روزی دانش آموزان طلایی ایران به‌دست‌آمده و خانواده‌های ایشان و اساتید و کادر آموزشی نیز در این موفقیت سهم بزرگی دارند. امید است که با حمایت‌های بی‌دریغ و توجه ویژه مسئولان امر و دلسوزان کشور مسیر چنین افتخارآفرینی‌هایی هموارتر از همیشه ادامه یابد و سرمایه‌هایی چنین ارزشمند بیش از گذشته بتوانند نام ایران عزیز را همواره بر تارک دنیا و تاریخ علم بدرخشانند.

این‌جانب این افتخارآفرینی عزتمندانه را از جانب خود و مجموعه شهرداری قم به این عزیزان، ملت شریف ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، خانواده، اساتید و کادر آموزشی تبریک عرض نموده و امیدوارم شاهد تداوم درخشش و افتخار ایران و ایرانیان در عرصه‌های مختلف باشیم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/mAPy5